התנהגות משרד התחבורה הם בבחינת שערוריה, מזה תקופה העולה על 3 שנים, לא טרחו להסדיר התקנות אשר יגבילו את השימוש באופניים חשמליים.
השימוש בקורקינט חשמלי בישראל הוסדר (זמנית) בצו ביולי 2004, הצו מגדיר קורקינט חשמלי כרכב בעל שני גלגלים המורכבים בזה אחר זה, המונע במנוע ומהירותו לא תהיה גבוהה מ 12 קמ"ש, ומשקלו לא יעלה על 12 ק"ג. על פי הצו, קורקינט כזה פטור מהחובות החלות על רכב מנועי על פי פקודת התעבורה.
במאי 2010 קבע בית המשפט העליון שקורקינט מכני בעל מנוע בנזין, מהירות מקסימלית של 32 קמ"ש ומיכל דלק בגודל של ליטר אחד, אינו נחשב רכב מנועי לעניין פיצוי נפגעי תאונות דרכים. בית המשפט קרא להסדרת השימוש בקורקינט ממונע, "ראוי להסדיר נושא זה באופן כולל, בין בדרך של איסור אפקטיבי על הבאתו של הקורקינט המכני והשימוש בו, ובין על ידי התרתו, תוך קביעת תנאי רישוי ויצירת מנגנוני ביטחון ראויים שיבטיחו את המשתמשים וצדדים שלישיים מפני פגיעה שעלולה להיות הרת אסון". הסדרה כאמור עשויה בבוא העת גם להקרין על מעמדו של כלי זה לעניין חוק הפיצויים, ככל שמאפיניו, דרכי השימוש בו, והתנאים לשימוש כזה יכתיבו".
מאחר ואין הגבלה ואין סדר אופניים משודרגים למהירויות של 50-60 קמ"ש ונמכרים לילדים שדוהרים בהם על המדרכה, ללא קסדה, ללא הכשרה מסכנים את חייהם וחייהם של אחרים.
נוכח המצב הפרוץ, ונוכח העובדה שאין הגבלה, המשטרה לא יכולה לאכוף ו /או להרתיע ו/או למנוע תאונות.
בשנת 2010 אושרה הוראת שעה שהסדירה את נושא האופניים החשמליים, וקבעה כללים ותקן ברורים. הוראת השעה פגה בחודש מרף 2011 ומאז יותר מ3 שנים, אין תקן, ואין הסדרה של הנושא, דבר אשר מסכן את חייהם של הרוכבים ושל המשתמשים בדרך.
הוראת השעה קבעה כי מנוע האופניים החשמליים לא יעלה על 250 וואט, לא תותר רכיבה מתחת לגיל 14, מהירות הנסיעה לא תעלה על 25 קמ"ש והמנוע יופעל בעזרת הדוושות.
מאמר זה מאת: עו"ד לענייני תעבורה ארז רופא ושות'.
נושאים נוספים שעשויים להסב עניין: